środa, 5 października 2016

owocowe porady

Chyba wszyscy uwielbiamy owoce, ale poza smakiem mogą one bardzo nam pomóc w codziennych sytuacjach.

Jak ułatwić sobie przygotowywanie potraw? Jak przedłużyć świeżość owoców?

Do czego mogą nam posłużyć owoce i warzywa, które często pojawiają się w naszej kuchni?


1. CYTRUSY

Obieranie cytrusów, a szczególnie pomarańczy, nie jest proste i często wymaga dużo pracy. Aby ułatwić sobie tą czynność warto polać owoce gorącą wodą lub wstawić na chwilę do nagrzanego piekarnika. Wrzątek usunie też ze skórki resztki środków chemicznych.

Najprostszym sposobem na wyciśnięcie kilku kropel soku z cytryny jest zrobienie w niej niewielkiej dziurki np. wykałaczką lub widelcem (oczywiście po sparzeniu skórki), dzięki temu owoc nie będzie tak szybko wysychał.
 Jeżeli jednak potrzebujemy przekroić cytrynę, a później chcemy by wciąż była jak najbardziej soczysta to wystarczy, że to, co zostanie położymy na talerzyku z odrobiną octu.

Skórki oraz sok z cytryny mogą też pomóc nam usunąć różne zabrudzenia z dłoni np. po obieraniu warzyw.

Skórki z pomarańczy, grejpfrutów, a nawet większych limonek lub cytryn możemy wykorzystać jako miseczki np. na lody. Na wielu przyjęciach spotykałam się też z galaretką podawaną w pomarańczowych miseczkach.


2. ŚWIEŻE OWOCE

Świeże owoce, szczególnie banany i gruszki szybko czernieją. Znam dwa sposoby aby spowolnić ten proces. Można je delikatnie skropić cytryną, dzięki temu na dłużej zachowają swój pierwotny kolor. Jednak wtedy stają się troszkę bardziej kwaśne. Drugim sposobem jest ułożenie kasztanów na talerzu pomiędzy kawałkami owoców.

Dojrzewanie zielonych bananów możemy przyspieszyć jeżeli włożymy je do papierowej torby razem z jabłkiem. Bardzo ważne jest by wtedy zrobić w torebce kilka dziurek i trzymać ją w suchym, najlepiej chłodnym i zacienionym miejscu. U mnie doskonale sprawdza się spiżarnia.

3. JABŁKA

Nie wiem jak Wy, ale ja uwielbiam pieczone jabłka. Aby skórka po upieczeniu była chrupiąca warto posmarować ją masłem przed włożeniem do piekarnika. Jeżeli owoce przekroimy na pół, wydrążymy gniazda, a w ich miejsce włożymy suszone owoce (ja zwykle używam rodzynek), czekoladę lub miód to uzyskamy naprawdę wyjątkowy i pyszny deser.


4. ARBUZ

 Niestety arbuzy mają dosyć spore wymagania co do temperatury i tylko nieliczne odmiany można uprawiać w Polsce. W supermarketach spotykamy, więc głównie owoce importowane. Jak sprawdzić, który z owoców jest naprawdę dojrzały i najbardziej soczysty? Wystarczy, że arbuza podniesiemy na wysokość ucha i ściśniemy. Jeżeli będzie dojrzały wyda charakterystyczny odgłos przypominający chrupanie.


 Post powstał przy współpracy ze stroną kobieceporady.pl, w oparciu o "Encyklopedię porad babuni", doświadczenia moje i mojej mamy :)

P.S. Wszystkie zdjęcia w tym poście są mojego autorstwa i pochodzą z różnych tworzenia. W związku z tym możecie zobaczyć też jak zmieniły się moje umiejętności, zarówno te rękodzielnicze jak i fotograficzne na przestrzeni ostatnich dwóch lat.

2 komentarze:

  1. Powracasz na bloga! Super ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, brakowało mi tego :P
      Dobrze być tu z powrotem ^^

      Usuń